საგანი: ინფორმაციული
და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
სწავლების
საფეხური: დაწყებითი
საფეხური მე-6 კლასი
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 17
გაკვეთილის
თემა: მათემატიკური გამოთვლები და ფორმულები
Excel-ში
გაკვეთილის
მიზანი:
მოსწავლეები:
· ისწავლიან ელექტრონულ ცხრილში ფორმულების შექმნას და გამოყენებას
.
· ელექტრონული ცხრილის გამოყენებით შეასრულებენ პრაქტიკულ
სავარჯიშოებს და ამოხსნიან ცხოვრებისეულ ამოცანებს.
· იმუშავებენ ინდივიდუალურად და წყვილებში, შესრულებულ დავალებას შეინახავენ პირად
საქაღალდეში და ელ. ფოსტის საშუალებით შექმნილ ნამუშევარებს გადაგზავნიან
მასწავლებელთან.
წინარე
ცოდნა:
მოსწავლეებმა იციან ელექტრონული
ცხრილის აგება, მონაცემთა შეტანა და მისი ძირითადი ერთეულები - უჯრა,
სვეტი, სტრიქონი.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება და
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი
|
3 წთ.
|
|
2
|
წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით მოსწავლეები
გაიხსენებენ პროგრამაExcel-ის უკვე ნასწავლ მასალას. ცხრილის აგება,
მონაცემთა შეტანა და მისი ძირითადი ერთეულები - უჯრა, სვეტი,
სტრიქონი. (იხ. დავალება1) მოხდება
მოსწავლეების მიერ შექმნილი Excel-ის ცხრილის განხილვა და
გამოყენებული ინსტრუმენტების ჩვენება პროექტორის გამოყენებით.
|
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
|
პროექტორი, კომპიუტერები
|
12 წთ.
|
3
|
დემონსტრირება, მოდელირება
|
მთელი კლასი
|
პროექტორი, კომპიუტერი,
სახელმძღვანელო
|
5 წთ.
|
|
4
|
ახალი მასალის უკეთ ათვისებისა და
სიღრმისეული წვდომისათვის მოხდება ახლად შეძენილი ცოდნის ძველ მასალასთან
დაკავშირება. მოსწავლეები ინდივიდუალურად ასრულებენ პრაქტიკულ სამუშაოს.
მასწავლებელი დაურიგებს წინასწარ ამობეჭდილ თაბახის ფურცლები. (იხ. დავალება 2; დავალება 3) სამუშაოს დასრულების შემდეგ
მოსწავლეები შექმნილ ნამუშევარს ინახავენ პირად საქაღალდეში და
მასწავლებელს გადაუგზავნიან ელ. ფოსტაზე.
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
მთელი კლასი
|
კომპიუტერები, სახელმძღვანელო
|
15 წთ.
|
5
|
პრაქტიკული სამუშაოს შესრულების შემდეგ
მოხდება აზრთა გაცვლა-გამოცვლა. ვიყენებ აქტივობას “დაწყვილდი -
დაფიქრდი - გაუზიარე”. სადაც წყვილები თავიანთ ნამუშევარს გაუზიარებენ ერთმანეთს
და გააკეთებენ დასკვნას, რომ ურთიერთდამოკიდებულ მონაცემებში ერთი
სიდიდის ცვლილებით შედეგიც იცვლება.
|
საკლასო მსჯელობა
|
წყვილებში მუშაობა
|
კომპიუტერი
|
5
|
6
|
მასწავლებელი ახდენს შეაფასებს მოსწავლეებს
წინასწარ მომზადებული რუბრიკის მეშვეობით. ასევე მოხდება მოსწავლეების მიერ ამ
რუბრიკის გამოყენება თვითშებასებისთვისაც.
|
შეფასება, თვითშეფასება
|
ინდივიდუალური, წყვილები
|
შეფასების რუბრიკები
|
5 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა
და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
· აღწერს და აყალიბებს ციფრული მასალის სტრუქტურას; შეარჩევს მიზნის
შესაფერის სტრუქტურას და ამ სტრუქტურის შესაფერის ციფრულ საშუალებებს (მაგალითად:
დინამიური ცხრილისათვის, რომელიც შეიცავს ურთიერთდამოკიდებულ მონაცემებს - იყენებს ელექტრონულ ცხრილს, ჩვეულებრივი ტექსტის
დასამუშავებლად - მარტივ ტექსტურ რედაქტორს);
· იყენებს ისტ-ს კანონზომიერების აღმოჩენისას და კანონზომიერების
შექმნისას, მათ შორის სხვადასხვა სასწავლო დისციპლინებში ან/და რეალურ ვითარებაში
(მაგალითად: ბუნებისმეტყველებაში, ფინანსურ მონაცემებში (ფასების ცვლილება),
რომელიმე პროცესის შესაბამისი რიცხვითი მიმდევრობის შექმნა ელექტრონული ცხრილის
გამოყენებით);
· საკუთარი ციფრული მასალის გავრცელების და უკუგების მიღების მიზნით
შეარჩევს შესაფერის საშუალებას და ხერხს. იყენებს უკუგების შედეგს და სხვების
მონაწილეობას პროდუქტის გასაუმჯობესებლად.
გაკვეთლის შეფასების რუბრიკა
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Excel-ში მუშაობა
|
ვერ მუშაობს Excel-ში, უჭირს
ცხრილის შექმნა, ასევე ტექსტური და
რიცხვითი მონაცემების შეტანა.
|
მასწავლებლის დახმარებით მუშაობს Excel-ში, ქმნის ცხრილს, შეაქვს
ტექსტური და რიცხვითი მონაცემები.
|
მუშაობს Excel-ში, დამოუკიდებლად ქმნის ცხრილს, შეაქვს
ტექსტური და რიცხვითი მონაცემები.
|
სრულყოფილად მუშაობს Excel-ში, დამოუკიდებლად ქმნის ცხრილს, შეაქვს
ტექსტური და რიცხვითი მონაცემები. საჭიროების შემთხვევაში ეხმარება სხვებს
|
ფორმულების გამოყენება
|
ვერ ასრულებს ფინანსური მონაცემების დამუშავებას და ვერ იყენებს
ფორმულებს.
|
მასწავლებლის დახმარებით ასრულებს ფინანსური მონაცემების
დამუშავებასთან დაკავშირებულ პრაქტიკულ სამუშაოს, იყენებს ფორმულებს
|
ასრულებს ფინანსური მონაცემების დამუშავებასთან დაკავშირებულ
პრაქტიკულ სამუშაოს, ახდენს უჯრის დაფიქსირებას ფორმულის გავრცელებისას.
|
სრულყოფილად ასრულებს ფინანსური მონაცემების დამუშავებასთან
დაკავშირებულ პრაქტიკულ სამუშაოს, ახდენს უჯრის დაფიქსირებას ფორმულის
გავრცელებისას.
|
ელ. ფოსტის გამოყენება
|
ვერ იყენებს ელ. ფოსტას წერილის გასაგზავნა, ითხოვს მასწავლებლის
დახმარებას
|
მასწავლებლის დახმარებით იყენებს ელ. ფოსტას,
|
იყენებს ელ. ფოსტას, ითხოვს მასწავლებლის
დახმარებას ფაილის მიბმის შემთხვევაში.
|
იყენებს ელ. ფოსტას, წერილს აბავს ფაილს, საჭიროების
შემთხვევაში ეხმარება სხვებს
|
მუშაობა წყვილებში
|
ვერ მუშაობს სხვებთან
ერთად პრობლემის გადასაჭრელად; საჭიროების შემთხვევაში ითხოვს დახმარებას.
|
მუშაობს სხვებთან ერთად პრობლემის გადასაჭრელად;
საჭიროების შემთხვევაში ითხოვს დხმარებას.
|
მუშობს სხვებთან ერთად პრობლემის გადასაჭრელად;
საჭიროების შემთხვევაში ეხმარება სხვებს.
|
მუშობს სხვებთან ერთად პრობლემის გადასაჭრელად;
საჭიროების შემთხვევაში ეხმარება სხვებს; ანაწილებს სამუშაო ფუნქციებს და
მოვალეობებს.
|
No comments:
Post a Comment